31.03.15

Důležité věci při výcviku 1. část

Ahoj,
vítejte u prvního (jenom českého) článku. Budu psát o důležitých věcech při výcviku. (jak už jste asi zjistili z nadpisu:D)

1. Pomůcky

I když někomu může připadat ,,stupidní" psát o pomůckách, není tomu tak:) Začnu pěkně od začátku - od obojku. Obojek by měl být psovi pohodlný. Neměl by škrábat, škrtit... Když má pes obojek na krku, měli by se vám do obojku vejít alespoň 3 prsty. Ale pozor ať obojek není zase moc povolený:) Vodítko - na výcvik opravdu ne vodítka typu Flexi. Psa si neuhlídáte, nemůžete rychle reagovat. Pořiďte si textilní vodítko dlouhé asi přes jeden metr. Nesmí být dlouhé ani krátké. Hlavně pohodlné a praktické.
Nemyslete si, že jsem nějaký ,,zvířecí tyran", ale myslím si, že stahovací obojek se může hodit. Každý má na něj jiný názor... Já ( mám Yorkshira) jsem ho ze začátku používala. Lehce jsem za něj zatáhla, aby si pamatoval co udělal špatně. Momentálně ho už ale nepoužívám. Vsadila jsem více na pozitivnější metody:)


Pokračování napíši v co nejbližší době.

Mějte se,
Vaše Mája♥

PS: Napište mi prosím do komentářů (nebo kamkoli jinam) jak se vám tady líbí, jak se líbí články, co byste vylepšili atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat